Dlaczego moja karta kredytowa została odrzucona? 6 typowych powodów

17 lutego 2021

Możliwe, że przekroczyłeś limit kredytowy, datę wygaśnięcia lub błędne naciśnięcie klawisza. Winne może być także „wstrzymanie lub „zamrożenie sprzedawcy.

Wiele lub wszystkie przedstawione tutaj produkty pochodzą od naszych partnerów, którzy nam wynagradzają. Może to mieć wpływ na to, o jakich produktach piszemy oraz gdzie i jak produkt pojawia się na stronie. Nie ma to jednak wpływu na nasze oceny. Nasze opinie są naszymi własnymi.

Odrzucenie karty kredytowej może być kłopotliwe i niewygodne w sensie społecznym – ale także niepokojące i niepokojące, jeśli nie masz pewności co do powodu odrzucenia Twojej karty przez sprzedawcę. A jeśli używasz kart kredytowych do codziennych zakupów, zablokowanie dostępu może oznaczać brak możliwości zakupu paliwa lub artykułów spożywczych.

Istnieje kilka powodów, dla których karta kredytowa może zostać odrzucona, od zwykłego błędu ludzkiego po poważniejsze problemy, takie jak oszukańcza aktywność na koncie. Oto niektóre z najczęstszych wyjaśnień:

1. Osiągnąłeś limit kredytu

Jednym z najprostszych powodów, dla których Twoja karta mogła zostać odrzucona, jest przekroczenie limitu kredytowego karty. Firma obsługująca karty po prostu nie pozwoli Ci pożyczyć więcej pieniędzy, dopóki nie dokonasz płatności. Maksymalne wykorzystanie karty kredytowej ogranicza możliwość dokonywania zakupów, ale jest to również zła wiadomość dla zdolności kredytowej. Ogólnie rzecz biorąc, najlepiej jest nie przekraczać 30% dostępnego kredytu na każdej karcie, więc jeśli Twoja karta kredytowa jest wyczerpana, znacznie przekroczyłeś wytyczne dotyczące wykorzystania kredytu.

Aby móc ponownie korzystać z karty – i nie dopuścić do powstania kraterów – musisz dokonać płatności za jej pomocą, jak najszybciej.

2. Twoja karta straciła ważność

Wszystkie karty kredytowe mają datę ważności, zwykle oznaczoną miesiącem i rokiem na samej karcie. Jeśli nadal próbujesz użyć starej, wygasłej karty do transakcji, zostanie ona odrzucona.

Jeśli ostatnio zmieniłeś adresy, upewnij się, że wystawca ma zaktualizowane informacje kontaktowe; w przeciwnym razie możesz nigdy nie otrzymać nowej karty.

Wydawca Twojej karty powiadomi Cię, gdy zbliża się data wygaśnięcia, a także prześle Ci nową przed tym terminem. Ale jeśli ostatnio zmieniłeś adresy, upewnij się, że wystawca ma zaktualizowane informacje kontaktowe; w przeciwnym razie możesz nigdy nie otrzymać nowej karty. Gdy już go zdobędziesz, musisz go aktywować telefonicznie lub online i używać go do wszystkich przyszłych transakcji (po zniszczeniu starego).

3. Popełniłeś literówkę

Jeśli kupujesz coś online, musisz podać sprzedawcy wielocyfrowy numer konta, datę ważności, numer CVV, adres wysyłki i adres rozliczeniowy. To dużo informacji i wiele możliwości przeniesienia lub pominięcia liczby.

Sprawdź wszystko dokładnie przed naciśnięciem tego ostatniego przycisku „Kup.

Wskazówka dla nerdów: jeśli próbujesz zapłacić telefonicznie, błąd może leżeć po stronie sprzedawcy, a nie Twojej. Upewnij się, że przedstawiciel podał prawidłowe wszystkie cyfry.

4. Hotel lub wypożyczalnia samochodów zablokowały Twoją kartę

Hotele i wypożyczalnie samochodów często blokują określoną kwotę pieniędzy na karcie kredytowej klienta, gdy właściciel karty sprawdza lub odbiera samochód. Celem blokady jest upewnienie się, że klient będzie miał wystarczającą ilość dostępnego kredytu podczas obliczania ostatecznych opłat.

Celem blokady jest upewnienie się, że klient będzie miał wystarczającą ilość dostępnego kredytu podczas obliczania ostatecznych opłat.

Na przykład, jeśli zamówisz obsługę pokoju lub dokonasz nalotu na minibar w pokoju podczas pobytu w hotelu, hotel może potrzebować dodatkowych 100 USD na rachunku, poza zwykłą opłatą za pobyt. W międzyczasie wypożyczalnia samochodów może chcieć naliczyć opłatę za paliwo, jeśli odstawisz samochód pusty. Więc blokują część Twojej linii kredytowej.

Wstrzymanie powinno zostać zwolnione po zaksięgowaniu ostatniego rachunku i obciążeniu karty. Ale dopóki tak się nie stanie, możesz mieć mniej dostępnego kredytu, niż myślisz, co prowadzi do odrzucenia.

5. Nastąpił podejrzany zakup

Firmy obsługujące karty kredytowe są wprawne w rozpoznawaniu nieuczciwych zakupów dokonywanych za pomocą Twojej karty; często są w stanie je wykryć, zanim Ty to zrobisz. Jeśli wydaje się, że Twoja karta była używana daleko od domu lub została użyta do dokonania wielu identycznych obciążeń, może to spowodować oszustwo wystawcy.

Firmy obsługujące karty kredytowe czasami oznaczają uzasadnione obciążenia jako potencjalnie nieuczciwe zakupy i blokują możliwość korzystania z karty, która ich zdaniem mogłaby zostać naruszona.

Jednak sieć, którą emitenci rzucają, aby złapać przestępców kredytowych, jest bardzo szeroka – czasami zbyt szeroka. Firmy obsługujące karty kredytowe czasami oznaczają uzasadnione obciążenia jako potencjalnie nieuczciwe zakupy i blokują możliwość korzystania z karty, która ich zdaniem mogłaby zostać naruszona. Myślą, że powstrzymują złodzieja, ale w rzeczywistości to ty ponosisz ciężar ich ostrożności.

Takie nieporozumienia można zwykle wyjaśnić, dzwoniąc do wystawcy karty kredytowej w celu sprawdzenia, czy karta nie została naruszona.

6. Twoja karta została narażona na zagrożenie

Ponownie, firmy obsługujące karty kredytowe stały się bardzo biegłe w wychwytywaniu potencjalnych kradzieży tożsamości. Jeśli więc istnieje możliwość, że informacje o Twojej karcie wyciekły lub zostały ujawnione, Twoja karta może zostać tymczasowo unieruchomiona. Jeśli kupiłeś coś online w witrynie, która nie była bezpieczna lub użyłeś swojej karty w sklepie, który mógł być przedmiotem naruszenia danych, wydawca może podjąć kroki, aby uniemożliwić wykorzystanie karty do nieautoryzowanych zakupów – w tym zamrażanie wszelkiej aktywności.

Jeśli Twoja karta została odrzucona i kompletnie nie wiesz, dlaczego tak się dzieje, skontaktuj się z wystawcą karty kredytowej – istnieje duża szansa, że ​​próbują Cię chronić przed oszustwem.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy