Dotacje dla kupujących po raz pierwszy w domu: jak działają i jak je zdobyć

Dotacje dla kupujących po raz pierwszy w domu: jak działają i jak je zdobyć
16 października 2020
Category: Które Mogą

Mogą sprawić, że Twój zakup będzie bardziej przystępny

  • Dzielić
  • Kołek
  • E-mail

Dla większości kupujących domy po raz pierwszy najtrudniejszą częścią jest zaoszczędzenie na zaliczkę. W rzeczywistości w niektórych miastach zaoszczędzenie 20% zaliczki może zająć nawet 40 lat, a według ankiety przeprowadzonej przez pożyczkodawcę hipotecznego, pana Coopera, jest to największa przeszkoda, przed którą stoją dziś nabywcy domów. Wcześniejsze    

Na szczęście istnieją granty, które mogą pomóc.

Jak działają dotacje dla początkujących nabywców domów?

Dotacje dla nowych nabywców domu mają na celu zrekompensowanie części kosztów zakupu nowych nabywców. Zwykle pokrywają część zaliczki, koszty zamknięcia, a czasami całkowitą cenę zakupu domu. Nie wymagają spłaty, o ile mieszkasz w domu przez wymagany czas. Wcześniejsze  

Wiele dotacji na zakup domu po raz pierwszy jest wynikiem funduszy federalnych, chociaż sam rząd USA nie oferuje żadnych pożyczek bezpośrednio. Zamiast tego środki te są przekazywane poszczególnym stanom i gminom, które następnie tworzą programy stypendialne dla mieszkańców w ich granicach.

Opcje dotacji dla kupujących po raz pierwszy w domu

Jeśli starasz się zaoszczędzić na zaliczkę lub chcesz obniżyć koszty zakupu domu, może pomóc dotacja dla kupującego po raz pierwszy.

Poniżej znajduje się kilka opcji, które możesz rozważyć. Pamiętaj, że dostępność grantów różni się w zależności od regionu, więc nie wszystkie z nich mogą być dostępne w Twoim regionie. Jednak niektóre miasta i stany oferują określone dotacje dla lokalnych mieszkańców, takie jak Program pomocy w przedpłatach dla nabywców domów w Austin w Teksasie, Program pomocy w spłacie zadatku dla nabywców domów i kredytów hipotecznych New Jersey w New Jersey lub Program pomocy w spłacie kredytu hipotecznego dla początkujących nabywców domów w Nowym Jorku lub New York City HomeFirst Down Payment Assistance Program, żeby wymienić tylko kilka.

Dobry sąsiad z sąsiedztwa

Program sprzedaży z sąsiedztwa z sąsiedztwa obejmuje 50% ceny katalogowej domu i jest przeznaczony specjalnie dla urzędników państwowych. Tylko funkcjonariusze organów ścigania, strażacy, technicy ratownictwa medycznego i nauczyciele w klasach od K do 12 mogą ubiegać się o przyjęcie, a tylko niektóre obiekty kwalifikują się do programu. Jeśli należysz do jednej z tych kategorii i chcesz skorzystać z dotacji, musisz sprawdzić, czy w Twojej okolicy są domy zatwierdzone przez HUD.

Dostępne właściwości dobrego sąsiada z sąsiedztwa często się zmieniają, więc sprawdzaj regularnie, jeśli nie widzisz czegoś, co odpowiada Twoim potrzebom.

Kilka innych wymagań tej dotacji to:

  • Mieszka w domu przez co najmniej trzy lata
  • Podpisanie drugiego kredytu hipotecznego na podaną kwotę rabatu, ale nie będziesz musiał dokonywać płatności, chyba że nie spełnisz powyższych wymagań dotyczących obłożenia
  • Ustalenie właściciela w drodze losowania w przypadku, gdy więcej niż jedna osoba złoży ofertę na tę samą nieruchomość  

Kupujący z obsługą HomePath

Program stypendialny oferowany przez Fannie Mae, HomePath zapewnia pomoc w kosztach zamknięcia do 3% kwoty pożyczki. Aby wziąć udział, musisz wziąć udział w kursie online HomePath Ready Buyer, który kosztuje 75 USD i trwa od czterech do sześciu godzin. Opłata podlega zwrotowi po zakupie kwalifikującego się domu Home Ready.

Kilka innych wymagań tego programu to:

  • Kupowanie tylko domów wymienionych na HomePath.com
  • Ukończenie kursu przed złożeniem oferty dotyczącej domu
  • Poproś agenta o przesłanie Twojej oferty wraz z zaświadczeniem o ukończeniu kursu do systemu HomePath Online Oferty
  • Konieczność wprowadzenia się do domu w ciągu 60 dni od zakupu  

National Homebuyers Fund

National Homebuyers Fund (NFZ) to dotacja, która pokrywa część lub całość Twojej pierwszej wpłaty lub kosztów zamknięcia, do 5% całkowitej kwoty pożyczki. Jest dostępny we wszystkich 50 stanach i nie wymaga spłaty. Czasami jest dostarczany jako drugi kredyt hipoteczny o oprocentowaniu 0% i może być używany zarówno do zakupu, jak i refinansowania głównego miejsca zamieszkania.

Kilka innych ważnych szczegółów dotacji NFZ to:

  • Konieczność skorzystania z pomocy uczestniczącego pożyczkodawcy w celu skorzystania z dotacji
  • Możliwość korzystania z dowolnego rodzaju pożyczki – Federal Housing Administration (FHA), Veterans Administration (VA), US Department of Agriculture (USDA) lub konwencjonalna
  • Wymóg zamieszkania w domu przez co najmniej trzy lata  

Certyfikaty kredytu hipotecznego (MCC)

MCC to federalne ulgi podatkowe, które pomagają kupującym po raz pierwszy zrównoważyć koszty zaciągnięcia kredytu hipotecznego. Umożliwiają one zmniejszenie całkowitego zobowiązania podatkowego nawet o 2000 USD, w zależności od kwoty pożyczki. Według Federalnej Korporacji Ubezpieczeń Depozytów (FDIC), MCC mogą nawet pomóc w łatwiejszym zakwalifikowaniu się do kredytu hipotecznego, zmniejszając oczekiwaną miesięczną płatność. Chociaż ubiegasz się o MCC w roku zakupu domu, możesz korzystać z kredytu przez cały okres spłaty kredytu, o ile nieruchomość pozostaje Twoim głównym miejscem zamieszkania.

Kilka innych ważnych szczegółów dotyczących MCK obejmuje:

  • Limity dochodu i ceny sprzedaży, które różnią się w zależności od stanu, w którym kupujesz
  • Potencjalnie konieczność odbycia kursu edukacyjnego dla kupujących w domu przed ubieganiem się o kredyt
  • Kwalifikowalność dla osób, które nie kupują domu po raz pierwszy, o ile kupują dom w obszarze zatwierdzonym przez HUD  

Możesz zdecydować się na skorzystanie z ulgi w momencie składania federalnych zeznań podatkowych lub, w stosownych przypadkach, zlecić pracodawcy zmniejszenie potrąceń co miesiąc. Wcześniejsze  

Pożyczki VA i USDA

Chociaż te dotacje nie są programami pomocowymi jako takimi, zarówno pożyczki VA, jak i pożyczki USDA mogą pomóc uniknąć kosztownej zaliczki. W przypadku pożyczek USDA zapłacisz 2% opłaty gwarancyjnej, ale można ją przelać na pożyczkę i rozłożyć na miesięczne płatności. Pożyczki VA, które są oferowane tylko członkom wojska i weteranom, wymagają opłaty za finansowanie, ale można ją również włączyć do całkowitej kwoty pożyczki. Pamiętaj, że pożyczki USDA są dostępne tylko wtedy, gdy kupujesz kwalifikującą się nieruchomość wiejską.

Ponieważ dotacje są oferowane na poziomie stanu i miasta, warto skontaktować się z stanowym lub lokalną agencją mieszkaniową, aby uzyskać informacje na temat programów specyficznych dla danego obszaru. Sprawdź katalog dotacji stanowych HUD.gov, aby uzyskać więcej opcji.

Kwalifikowalność i wymagania

Aby kwalifikować się do którejkolwiek z powyższych dotacji na zakup domu po raz pierwszy, musisz najpierw kwalifikować się do otrzymania pożyczki hipotecznej. Możesz chcieć uzyskać wstępną kwalifikację u kredytodawcy hipotecznego, aby upewnić się, że możesz spełnić ten wymóg, zanim przejdziesz dalej z jakimkolwiek wnioskiem o dotację.

Dotacje finansowane ze środków federalnych będą również wymagać ukończenia zajęć z poradnictwa mieszkaniowego zatwierdzonych przez HUD. Wejdź na HUD.gov, aby znaleźć doradców mieszkaniowych w Twojej okolicy. Wcześniejsze  

Podsumowanie

Jeśli potrzebujesz pomocy w obniżeniu kosztów zakupu pierwszego domu, dostępne są opcje. W rzeczywistości, zgodnie z danymi RealtyTrac, nabywcy domów, którzy korzystają z tych programów pomocy, oszczędzają ponad 17 000 USD w całym okresie pożyczki. Sprawdź stanową agencję mieszkaniową lub porozmawiaj z doradcą mieszkaniowym w Twojej okolicy, aby sprawdzić, czy kwalifikujesz się do tych oszczędności.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy