Zrozumienie różnicy między raportem kredytowym a raportem konsumenckim

17 lutego 2021

2 maja 2017 r. Przez Richarda Kim do ustawy Fair Credit Reporting Act

Ustawa o rzetelnej sprawozdawczości kredytowej („FCRA) reguluje, w jaki sposób agencje sporządzające sprawozdania kredytowe uzyskują i wykorzystują historię kredytów i klientów. Agencje sprawozdawczości kredytowej (takie jak Experian, TransUnion i Equifax) uzyskują informacje dotyczące Twojej historii finansowej, takie jak: rachunki kart kredytowych, pożyczki samochodowe, pożyczki osobiste, kredyty hipoteczne i stan innych form zadłużenia. Raport kredytowy będzie dokumentować, które konta są w dobrej kondycji, czy jakiekolwiek długi są przeterminowane, a także inne informacje o Twojej historii finansowej.

Raport kredytowy jest jednak rodzajem raportu konsumenckiego. Raport konsumencki to szerszy raport, który zawiera informacje umożliwiające identyfikację osoby poza kredytem. Takie informacje obejmują między innymi historię karną, rejestry jazdy i historię zatrudnienia. Raporty konsumenckie są zwykle wykorzystywane przez przyszłych pracodawców, właścicieli i instytucje edukacyjne w celu uzyskania dalszych informacji dotyczących wnioskodawcy. Raporty konsumenckie również wchodzą w zakres kompetencji FCRA.

Jak FCRA chroni zgłoszenia konsumentów niezwiązane z kredytem

Oprócz informacji o kredytach konsumenckich FCRA reguluje również rozpowszechnianie i wykorzystywanie informacji konsumenckich. Ubiegając się o pracę; szukam mieszkania do wynajęcia; lub ubieganie się o przyjęcie do szkoły; można zażądać raportu konsumenckiego w celu określenia kwalifikacji. Jeśli te informacje są niedokładne, mogą uniemożliwić konsumentom kwalifikowanie się do pracy lub zapewnienie sobie miejsca do życia. Konsekwencje mogą być osłabiające, gdy w zgłoszeniu konsumenta znajdują się niedokładne informacje.

Właśnie dlatego FCRA ma na celu ochronę konsumentów, wymagając, aby każdy, kto żąda sprawdzenia przeszłości, uzyskał wyraźną i pisemną zgodę konsumenta i zapewnia wymagane ujawnienia, aby konsument był świadomy niedokładnych informacji.

Kiedy powinieneś porozmawiać z prawnikiem ds. Ochrony konsumentów i prawnikiem FCRA

Wielu konsumentów nie zdaje sobie sprawy, że FCRA ma przepisy regulujące i chroniące informacje zawarte w raportach kredytowych, a zwłaszcza te z raportów konsumenckich, takie jak te dotyczące kontroli przeszłości. W związku z tym nie zawsze łatwo jest dowiedzieć się, do czego można się odwołać w przypadku fałszywych lub nieaktualnych informacji, które pojawiają się w raportach dotyczących kredytów i konsumentów.

W Internecie dostępne są informacje, które mogą pomóc w udzieleniu odpowiedzi na pytania konsumentów kwestionujących informacje dotyczące ich raportów kredytowych i konsumenckich. Jednak tak jak w przypadku wszystkiego, czego szukasz w Internecie, informacje te nie zawsze są dokładne. Rozmawiając z licencjonowanym prawnikiem specjalizującym się w ochronie konsumentów i prawie FCRA, podejmiesz właściwy krok, aby uzyskać dokładne i kompetentne odpowiedzi na pytania.

Skontaktuj się z The Kim Law Firm, LLC już dziś, aby porozmawiać z prawnikiem ds. Ochrony konsumentów

Jeśli uważasz, że w raporcie dotyczącym kredytu lub konsumenta znajdują się fałszywe lub nieaktualne informacje, powinieneś rozważyć zasięgnięcie porady i porady wykwalifikowanego prawnika ds. Ochrony konsumentów i prawnika FCRA. Skontaktuj się z The Kim Law Firm, LLC już dziś, dzwoniąc pod numer 855-996-6342, aby uzyskać bezpłatną wstępną konsultację z jednym z naszych doświadczonych prawników.

Kancelaria Kim reprezentuje konsumentów w sprawach indywidualnych i zbiorowych związanych z naruszeniem przepisów o ochronie konsumentów. Te przepisy dotyczące ochrony konsumentów dotyczą (między innymi) sprawozdawczości kredytowej, windykacji długów, nieujawnionych warunków w umowach finansowania i nieuczciwych praktyk biznesowych.

Aby skontaktować się z The Kim Law Firm, kliknij tutaj lub zadzwoń (855) 996-6342.

Zastrzeżenie: wynik każdego przypadku zależy od różnych czynników, a wcześniejsze wyniki nie gwarantują podobnego wyniku.

Rekomendacje klientów

Nigdy nie będę miał innego prawnika!

Skorzystałem z usług Richarda Kima w sprawie opiekuńczej dotyczącej niepełnosprawnego rodzeństwa oraz w sprawie o znęcanie się nad osobami starszymi. Skorzystałem z usług Richarda Kima w sprawie opiekuńczej dotyczącej niepełnosprawnego rodzeństwa oraz w sprawie o znęcanie się nad osobami starszymi, w której moja matka była maltretowana w miejscowym domu opieki i byłem bardzo zadowolony z jego pracy. Jego profesjonalizm, konsekwencja i upór w dążeniu do każdej ścieżki prawa są naprawdę imponujące.

W przyszłości mam zamiar ponownie korzystać z usług pana Kima, zarówno w sprawach osobistych, jak i biznesowych. Kiedy dowiedziałem się o wielu zaszczytach i wyróżnieniach, które zdobył już w swojej karierze, nie byłem wcale zaskoczony. Jestem pewien, że nadejdzie więcej! Czytaj więcej

5 gwiazdek!klientPan Kim zrobił wszystko, o co mogłem prosić. Był responsywny, szybki, spostrzegawczy i wykazywał ostry osąd i perspektywę. Pan Kim zrobił wszystko, o co mogłem prosić. Był responsywny, szybki, spostrzegawczy i wykazywał ostry osąd i perspektywę. Był również przyjazny, szczerze opiekuńczy i zatroskany. Czułem, że był tam ze mną od samego początku. Usługi prawne pana Kim były wzorowe. Spodziewam się, że dzięki takim usługom jak on pan Kim wkrótce będzie miał więcej klientów, niż ma czasu w ciągu dnia. Byłoby to dla mnie złe, ale czuję, że inni powinni mieć szansę skorzystania z jego umiejętności zawodowych. Pan Kim powiedział mi, że ceni sobie relacje z klientami, co wyraźnie pokazał w naszej wspólnej pracy. Czytaj więcej

Rich Kim jest świetny!Jake F.Naprawdę pomógł mi i mojej rodzinie. Najlepsi z najlepszych! Daj mu szansę, nie zawiedziesz się!

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy